Lloc de cerca

viarany@hotmail.com

Trobada CIM i Viarany. Pel Montcabrer i Bocairent

2014-03-31 06:44

Este cap de setmana vam organitzar una trobada entre Viarany i el Col·lectiu Independentista de Muntanya, el CIM de Mallorca, amb motiu de la vinguda dels companys mallorquins per assistir a la VII Marxa Intercomarcal -ajornada al següent cap de setmana per l'oratge.

El CIM és un grup de joves de Mallorca que, al igual que Viarany, practica un muntanyisme compromés, entés com a eina per unir les persones que estimem la terra, la llengua, la justícia social i la llibertat, i donant suport a les lluites que en l'Illa s'hi duen a terme en este sentit. Ha estat una molt bona experiència conviure amb este col·lectiu amb el que compartim tantes coses.

Fugint de la pluja prevista a la serra d'Espadà, escenari de la Marxa Intercomarcal, vam realitzar diverses rutes per terres de la Vall d'Albaida i el Comtat, amb base a Ontinyent:

• pujada al Montcabrer
  • barranc dels Tarongers, entre el Pou Clar d'Ontinyent i Bocairent

Montcabrer

Cocentaina i la seua ermita de Sant Cristòfol va ser l'inici d'aquesta magnífica ruta per la serra Mariola.
Va estar un poc desmillorada per l'acumulació de núvols que feia que no poguérem veure mes enllà dels 100 metres, a partir de passar el barranc de Fontanelles, amb els seus bonics naixements d'aigua.

La forta pujada ens va fer passar per la font de les Huit Piquetes, lloc ideal per a reposar forces; i per la font de Sanxo, des d'on vam agafar un sender que en forta ascensió ens va portar en poc més de 15 minuts a les Penyes Monteses lloc on vàrem trobar el GR7 i el camí d'accés al pic.

L'espesa boira ens va impedir gaudir de les impressionants vistes del Montcabrer, i després de les fotos de rigor, i com que el fred empenyia, partirem cap a la Cava Gran i el refugi, on vam dinar.

El descens va ser ràpid, i passant per el mas de LLopis, ens va portar en poc més d'hora i mitja de nou a l'ermita, lloc d'estacionament dels vehicles.

Barranc dels Tarongers

Partint del Pou Clar d'Ontinyent, este barranc travessa la serra fins Bocairent. Les gotetes de pluja s'aturen just per començar a caminar.
Al llarg dels seu recorregut hom hi pot sentir l'aigua discórrer; notar l'avanç de la primavera en les fulletes brotant del arbres de ribera que acompanyen el rierol; observar els potents estrats calcàreo-arenosos caràcteristics d'esta zona -ben visibes a causa de l'incendi patit fa dos anys- on s'hi practica l'escalada; i admirar els nombrosos molins i batans que aprofiten el cabal del riu.

Tot plegat resulta d'un interessant paisatge humà al llarg d'este antic camí que uneix estos dos importants pobles dins la història de la industrialització valenciana.
Just quan apareix l'ermita del Crist de Bocairent elevada en la distància sobre el barranc, el camí ix del mateix i s'uneix amb aquell altre -també històric- que ve de Dénia, per entra pel pont monumental que dóna accés al poble, precissament per la seua façana més fotogènica.

Després de l'obligada i divertida visita a les laberíntiques Covetes dels Moros, temps per dinar al Sifó.
La tornada la fem per l'altre camí històric que uneix Bocairent i Oninyent, esta vegada per dalt dels turons. Perfecte per albirar des del Castellar (653 m) els amplis horitzons cap a la Vall d'Albaida i l'ombria de Mariola, que la millora de l'oratge ens ha regalat per a esta part del dia.

Perfecte per concloure al port de València un bon cap de setmana d'agermanament.

Fins sa propera companys!